Read with your heart ♥
+Follow | Dashboard

as a SESERI-an
10 March 2012 | 11:16 | 0 comments
assalamualaikum yo! whaaddup! haha. 
Oke, sekarang nie dh start cuti sekolah. Cuti seminggu ja -.-
ish. Benci gila!

Oke, SESERI? seseri tu short form untuk Sekolah Menengah Sains Seri Puteri.
Life as a SESERI-an. hmmmm. Seronok tapi penat tahap dewa! 
Besa laa. Nie first time aku masuk asrama. Susah sikit nk adapt dgn cara budak2 asrama.
Tapi, aku nk advice sikit ah kat sesapa yg nk masuk seseri. 
Kalau kekuatan mental dgn fizikal  tak cukup kuat, JANGAN masuk seseri.
See that? serious nie! kalau tak kuat, confirm patah balik punyaaa.

Oke nk story! Hari first smpai sana, hari pndaftaran tu, berat gilaa hati nie nk duk sana.
Muka aku tak sronok lgsong. Mcm muka trpksa gitu. haha. serious! 
Then time mak aku nk tinggai aku kat sana, sumpah touching! Confirm lah aku nngeh. 
Bkn aku ja banjir kat situ, mak aku pun sama. 




see that? psaipa lah aku serabut sngt time nieee -.-
HAHA. Muka baru bgun tdoq. hehe
Btw, yg ungu tu kak aku. Tgk muka dia. Dia yg excited.
Aku dak pongg. 


Then, duk sana, terus masuk kelas then blajaq. Dgn aku blur taktaw apa lagi.
haha.
Pukul 2.30 mcm tu, skolah habeh then balik dorm. aku slalu balik skolah tdoq dulu.
Nie, balik skolah kena siap2 nk prep pulak -.-'' mcm mna tak gila kt sana.
Mkn, mandi, solat then 3.30 p prep pulak. 

4.30 habih prep tu balik dorm takpun lepak dgn nanad sat ssb tu lah satu satunya masa free yg ada. time tu lah nk tidoq pun. Tapi slalunya aku tak tdoq.
 Buat homework atas katil. Then smpai pukul 6.30, semua org siap2 pkai formal, (baju kurung dgn kasut bertutup) p Graha Puteri (Dewan Makan).
Time nie smua org kena mkn sama2 guna sudu and garfu. 
Takda dua bnda nie jangan harap kau boleh mkn okaay!

Then 7.30 habih, terus p surau. Tiap2 malam ada solat berjemaah. Maghrib dgn isya'.
Yg jadi imam mesti laahh akak2 form 5 yg comel2 belaka tu. 
then, 9.30 siap2 pi prep malam sampai pkui 11. 
Aku paling suka prep malam sbb pemandangan tu cantik gila!
Serious, tak tipu! Skolah aku nie atas bukit sikit. Boleh nmpk Bngunan UMNO. 
Nmpk KLCC. Mnara KL. The mall. Dynasty Hotel. Hotel Grand Season.
 Meqelip meqelap. haha. 

habeh prep p Dewan Mkn. Supper pulak. Satu hari, 5 kali aku sumbat perut taw dak!
Then haritu dlm makmal Biology, aku timbang berat. 
Naahhhhhhh! amik jgn tak amik! 
Naik sekilo! baru 9 hari aku kat sana dh sekilo. 
kalau sebulan? kalau setahun? OHAMGEEE!
Nie smua salah pakcik dgn makcik DM! masak sedap2 sngat. 
Eeeee. Kena diet nie -_____________-

Then sebelum tidoq, akan ada bacaan.
bacaan tu macam satu dorm kena baca doa scara brjemaah.
Slalunya kami baca Surah Al-Mulk. Iqamat ramai2. Ayatul Kursi. Tiga Qul.
Then 11.30 baru light off. Time nie lahhhh nikmat sikit. Smua org penat.
Terbongkang tdoq. haha. 
Then, esok pagi tu, pukul 5 dah bgun. Mandi, solat, buat duty. 
7.15 ada prhimpunan. 7.30 msuk kelas, start blajaq.
 Dan begitu lahhhh rutin aku tiap2 hari. 

Oke, btw, i need to go bebeh. Nnti free, aku update lagi ya? 
Adios ~






Older Post | Newer Post

Navigations Here

Profile

Links Credit History